Tuesday, October 19, 2010

Ya Allah Aku Tak Ingin Sendiri..

Dimana imam ku Ya Allah??yang akan mengetuai solat ku, yang akan mengemudi bahtera umh tangga ku..Aku menanti dgn penuh harapan Ya Allah..

"saya kuat,dan akan sentiasa kuat"..katakanlan kalimat itu dengan tatapan yg tajam ke cermin,kepalkan tangan dan tetapkanlah optimis.Air mata biarkan menitis, kerana penantian yg tak kunjung usai.Tapi air mata itu bukan air mata yang lemah yang mudah sekali menitik.Namun air mata itu adalah air mata harapan, yg akan menampung semnagat kita untuk tetap bertahan dalam iman..

Dah lama rasanye x mencoretkan rasa hati di sni..dek kerana kesibukan dengan kuliah sehingga x sempat memberi ruang kpda diri sendiri tuk melepaskan rasa hati..bz tul asilah ni yer??hihi
Kesibukan ini amat memberi erti dalam kehidupan ini.x perlu memikirkan siapa bakal imam tuk mengemudi bahtera cinta di alam umh tangga, xperlu memikirkan perasaan org lain...just memikirkan asgnmnt yg banyak tuk disiapkan, mid term yg bnyk tuk menghafal n sbgnye..bz itu amat indah wat aku..

Dan sekarang, tiba untuk final xm..bnyk ruang yg spatutnye aku isi dgn mentelaah buku n kitab yg bertimbun..tp aku x tau mna hilangnye smngt ku..slalu jadi cmni bila nk dekat xm..dugaan sungguh..:(...

Aku serabut memikirkan tntg si dia..knpa si dia dtg di saat2 begini..sblm ni tnpa kehadirannye hati aku tng, jiwa ku tenang tnpa diganggu..tp semenjak dia hadir dlm hidup ini..hepy, sad n anything else msti bersangkut paut ngn dia..nape perlu dia mengusik hati ini??arghhhh..tensyen..

Dia ckp dia suke aku,syg aku n sbgnye..bila aku minta dibuktikan..no answer dr dia..cmne tu??betul ke x ni..aku tnya,awk serius ke kwan ngn sya ni..dia ckp serius..pastu kdg2 dia ckp aku ni no 2 dia dh ade mkwe..sape x marah bila dh ade mkwe tp ade hati lg nk usha2 org lain..geram laaa..sbnrnye org cmni seyes ke x ek??x paham ngn org cmni..

Umi n Abah pon dh tau pasal dia ni..aku la ni dlm delema sbnrnye..yg mana satu nk pilih..wat istikharah 3 3 naik..Ya Allah permudahkan laa urusan ku ini..xsanggup aku menati dalam kepasrahan Ya Allah..Aku x sanggup hidup dgn penuh lagho yg x tau mana penghujungnye..

Doaku Ya Allah, andai antara 3 itu yg terbaik untuk diri ini,agama ku n fmly ku...permudahkanlaa segala urusan ku ya allah..percepatkan segalanye..moga perhubungan yg di bina adalah dasar syariat mu Ya Allah..

Insan yg aku sayangi n aku harapkan mnjadi ketua n imam untuk mengemudi bahtera cinta ku adalah si dia "F"..moga Allah perkenankan segalanye..berikan aku petunjuk Ya Allah..

No comments:

Post a Comment