Tuesday, November 17, 2009

dugaan mendatang..


erm..sepanjang xm 3 weeks ni banyak dugaan yang berlaku..
stress nk stdy tu dah menjadi adat hidup student,masih boleh di atasi..tp bila ALLAH duga dengan dugaan persahabatan,terasa berat sangat ujiannye..tuhan jer yang tahu..

teruk sangat ker aku ni???,sampai ade yang tarik muka dgn aku..mula2 nk think positive , mybe masing2 terkena tekanan nk xm , tp bila berlarutan sampai 2 minggu , aku x mampu nk think positive dah..mesti ade yang x kena..jadi aku sebagai kakak , aku yang mulakan untuk memohon kemaafan n bertanya apa salah aku..tp tu laa manusia , bila berdepan masing2 x mau cakap kebenarannye..jadi bila org x bgtau kebenarannye maknenye x de salah laa kan??igt kan dh ok..rupenye melarat laa pulak..kalau sblm ni aku pendam kan,tapi kali ni nk x nk aku terpaksa share my prob with my sis n my frens..x larat nk pendam...mengadu pada yg satu tu mmg dah wajib, tp manusia masih perlukan seseorg tuk mndgr masalahnye kan??

by the way before balik tuk bercuti ni,dalam masa beberapa hari ni..nk setelkan pe masalah yg terbuku di hati masing2..mungkin lebih baik face 2 face...mungkin gak lebih baik melayangkan surat..mana yang ok ek??

erm..pape pon saya dengan rendah hatinye memohon maaf n memaafkan insan2 yang pernah saya lukakan hatinya@sebaliknye..x semua manusia tu syumul, saya manusia biasa yang sering melakukan kesilapan dalam sedarn sebaliknye..saya doakan jugak moga ALLAh lembutkan hati2 mereka yang selama ini x nmpk jln yg benar..pe yang penting dalam memilih teman , carilah yang mampu membantu n mentarbiah kite..sama2 mentarbiah hati :)

sama2 kita renung kan...

Uqbah bin Amir meriwayatkan bahawa ia pernah mendengar Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud, "Tuhanmu kagum kepada seorang pengembala kambing yang berdiri di atas bongkah batu gunung, ia melaungkan azan lalu menunaikan solat. Allah berfrman "( Wahai para malaikat ) Lihatlah hambaku ini . Ia mengumandangkan azan lalu mendirikan solat, ia takut kepadaku. Aku telah mengampuni doasa hambaku ini dan Aku akan memasukkannya ke dalam syurga." (Riwayat al-Nasa'i )

"Untuk memperbaiki dunia , baiki manusianya.Dan untuk membaiki manusia , baiki hatinya."
MASALAH MANUSIA BERMULA DAN BERPUNCA DARI HATI...

No comments:

Post a Comment