Friday, December 17, 2010

171210...insaf

Alhamdulillah lega rasanya dh habis xm..tenang n ringan skit jwab xm kali ni,maklumlaa dah sebulan bercuti membelek nota..syukur padaMu Ya Alah..

Hari ni,aku p kt sebuah kampung untuk menziarahi fmly si mati..kejadian hari cukup menginsafkan aku..aku citer kat sni bukan utk mengaibkan sesape just tuk peringatan bersama..Aku smpai kt umh si mati dlm kul 10lebih,mmg bdget smpai sana org dh nk siap2kn jenazah..tapi bila smpai smua yg aku pk x jd kenyataan..penyelenggaraan menguruskan jenazah lmbt sgt..sedangkan jenazah nye meninggal mlm semalam..tapi tetap diteruskan,masa nk mandikn jenazah pon jd hal jugak..ank2nye yg bujang duk jauh2 dr umh..why??takut kot..tp spatutnye dh jd tggjwb ank2 untuk uruskan jnzh tu kn...smpai org leh berbunyi "ank2 dia ramai x kn sorang pon xde nk mndikan n uruskn"sedih dgr..moga jauh laa dari camtu..

Moral of the story: jangan diri ini jauh dari agama,semakin ditinggalkan agama semakin ia jauh semakain kita jahil..dekat2kn diri mengenali Allah..supaya hati tenang..moga kita mati dlm keadaan khusnul khatimah tdk dlm keadaan su' khatimah..Ya Allah peliharalah hambaMu dari melakukan pekara yg dibenci..anak2 perlu dididik dgn tggjwb n perkukuhkan diri mereka dgn agama..papepon hidup kita perlu back to basic addin..

Alfatihah buat arwah..moga ditempatkan dikalangan org beriman..wat ank2nye,ku doakan moga ade sinar untuk mencari kebenaran Addin selepas ini...

No comments:

Post a Comment